Dec 30, 2009

En babycardigan fra helvede

Så er den endelig færdig, cardiganen til det lille hentesæt af silke/alpaca. Det har taget sin tid. Mange overspringshandlinger, senest blev ærmernes glatstrikning oversprunget af anden glatstrikning i form af et Kusha Kusha tørklæde. Det kom jeg så til at sidde fast i da mønsteret gik over til delen med ren silke/rustfrit stål, for det er ret levende og irriterende at strikke med. Men det er vel egentligt også meningen med en overspringshandling, at den skal tvinge en tilbage til det man egentligt var i gang med??

Men nu er den altså færdig. Den er 5 cm kortere end mønsterets vanvittigt lange rør, men jeg fandt selvfølglig først ud af at den var alt for lang da hele kroppen var strikket og skuldrene lukket af. Jeg er nu godt tilfreds med, at jeg fandt selvdisciplinen til at lave det om. Eneste anden modifikation er kraven, som jeg lukkede af før ombukket, for jeg kan ikke se hvad en baby, der kun kan ligge ned, skal med sådan en bukket krave.
Og her er den så:
DSC01911

No comments: