Jan 21, 2010

Et par tvangsvanter - og mit første garn

Endnu et færdigt projekt her i januar - et par bittesmå vanter af moskusuld til babyen, der snart ankommer:
DSC02020
Der var simpelthen ingen vej udenom, for min kære moder helmede bare ikke:
- "Hvordan skal den holde hænderne varme på vej hjem fra hospitalet???"

I finally succumbed to my dear mother's unrelenting pressure and knit a pair of tiny mittens out of quiviut, so the baby, due very soon, can keep its hands warm on the way home from the hospital.

Og så er jeg blevet færdig med mit allerførste håndspundne garn, her i helt ubarmhjertigt nærbillede, så man virkelig kan se hvad der foregår:
DSC02018
Det lider noget under at fremskridtet faktisk var enormt fra spindingen af den første til den anden enkelttråd. Den første var alt for snoet, og man kan faktisk se flere steder, hvor den bare sidder i en stor snoet kage uden at være tvundet sammen med anden tråd. Nå, men det næste jeg er i gang med at spinde ser faktisk allerede meget bedre ud.

My first handspun suffers from all kinds of... imperfections. It's only going to improve from here!

No comments: